بلاگ

مزایا و معایب دستگیره پلاک یا یک تکه

مزایا و معایب دستگیره درب پلاک یا یک تکه

مزایا و معایب دستگیره پلاک(یک تکه) به شرایط متفاوتی از جمله نوع درب، موقعیت و نیازهای کاربر بستگی دارد. به طور کامل در رابطه با دستگیره درب یک تکه صحبت کردیم اما د راین مقاله قصد داریم تا به طور کامل با مزایا و معایب این نوع دستگیره آشنا بشیم. با سپهر استیل همراه باشید.

مزایا و معایب دستگیره پلاک چیست؟

این نوع دستگیره درب از قدیمی‌ترین نوع دستگیره درب است و همانطور که از نامش پیداست به صورت یکدست است.

مزایای استفاده از دستگیره درب یک تکه

مزایا دستگیره درب پلاک یا دستگیره یک تکه

به دلیل قدیمی بودن و همچنین نصب راحت و تنوع بالای آن از هزینه‌ی کمتری برخوردار است و استفاده از آن در خانه‌های قدیمی هم از دلایل قیمت پایین آن هم است.

1- نصب آسان

نصب دستگیره درب پلاک بر عکس دستگیره درب رزت بسیار راحت‌تر است و شما می‌توانید به راحتی خودتان آن را بر روی درب مورد نظرتان نصب کنید.

2- قیمت مناسب

این دستگیره از نظر قیمت نسبت به دستگیره‌های دیگر، ارزان‌تر است و برای افرادی که به دنبال یک راه حل اقتصادی هستند، مناسب است.

3- طراحی ساده

دستگیره پلاک دارای طراحی ساده و کاربردی است و کمترین هزینه و مشکل در نصب و استفاده آن را دارد.

4- دوام بالا

این دستگیره از جنس فلزی و معمولاً با کیفیت ساخت بالاست، بنابراین دارای دوام بالایی است و در برابر ضربه‌ها و سایر خرابی‌های پایدا می‌کند.

5- قابل استفاده در بیشتر درب‌ها

دستگیره درب یک تکه، به دلیل طراحی ساده و استفاده از موادی مانند فلز، قابل استفاده در بیشتر درب‌ها است.

معایب دستگیره پلاک

معایب دستگیره درب پلاک یا یک تکه

این نوع دستگیره علاوه بر مزایایی که دارد یکسری معایب نیز دارد که لازم است قبل از خرید به این موارد توجه کنید:

1- کمبود در امنیت:

دستگیره درب پلاک در مقایسه با دستگیره‌های با قفل، امنیت کمتری دارد و به راحتی باز و بسته می‌شود.

2- کمبود در جذابیت ظاهری:

دستگیره درب یک تکه در مقایسه با دستگیره‌های دیگر، ممکن است در جذابیت ظاهری پایین‌تری قرار بگیرد و به تنهایی نتواند زیبایی و جذابیت درب را بهبود بخشد.

3- عدم تنوع طراحی:

این دستگیره به دلیل طراحی ساده، گاهی به نظر بی‌تفاوت و کم‌جذاب می‌آید و در مقایسه با دستگیره‌های دیگر، محدودیت در تنوع طراحی دارد.

4- عدم امکان تنظیم:

برخی دستگیره‌های درب یک تکه یا دستگیره پلاک در مقایسه با دست.

آیا دستگیره درب یک تکه برای درب‌هایی که در محیط‌هایی با شرایط خاصی نصب می‌شوند، مناسب است؟

درب‌هایی که در محیط‌هایی با شرایط خاصی نصب می‌شوند، مانند درب‌های ضخیم و سنگین، ممکن است نیاز به دستگیره‌ای با قابلیت تنظیم داشته باشند. که بتوان آن‌ها را به سادگی و سرعت کمتری باز و بسته کرد. در این موارد، دستگیره درب یک تکه مشکلاتی را ایجاد می‌کند و به دلیل عدم امکان تنظیم، ممکن است در کار با درب‌های ضخیم یا سنگین مشکل داشته باشد.

به علاوه، در محیط‌هایی که نیاز به امنیت بالایی دارند، دستگیره پلاک در مقایسه با دستگیره‌های با قفل، امنیت کمتری دارد و به راحتی باز و بسته می‌شود. در این شرایط، دستگیره‌های با قفل و قابل تنظیم بهترین گزینه هستند.

بنابراین، برای درب‌هایی که در محیط‌هایی با شرایط خاصی مانند درب‌های ضخیم و سنگین نصب می‌شوند، استفاده از این نوع دستگیره مناسب نیست و باید به دستگیره‌های با قفل و قابل تنظیمی که امنیت بالا و قابلیت کارکرد در شرایط مختلف را دارند، رجوع کرد.

جمع بندی

دستگیره درب یک تکه دارای مزایا و معایبی است که بسته به شرایط متفاوتی می‌تواند مناسب یا نامناسب باشد. مزایای این دستگیره شامل طراحی ساده، دوام بالا، قابل استفاده در بیشتر درب‌ها و قیمت مناسب است. اما معایب آن شامل کمبود در امنیت، کمبود در جذابیت ظاهری، عدم تنوع طراحی و عدم امکان تنظیم است.

بنابراین، برای درب‌هایی که در محیط‌هایی با شرایط خاصی مانند درب‌های ضخیم و سنگین نصب می‌شوند، استفاده از دستگیره درب یک تکه مناسب نیست و باید به دستگیره‌های با قفل و قابل تنظیمی که امنیت بالا و قابلیت کارکرد در شرایط مختلف را دارند، رجوع کرد. در کل، برای انتخاب دستگیره درب مناسب، باید به نوع درب، محیط نصب، امنیت و نیازهای کاربر توجه کرد و با توجه به این عوامل، گزینه مناسب را انتخاب کرد.

شرکت سپهر استیل دارای انواع طرح‌های مدرن در این زمینه است و تمامی محصولات آن از کیفیت بالایی برخوردار است و شما می‌توانید از تمامی دستگیره درب یک تکه و دو تکه این تولیدی دیدن کنید.

4 دیدگاه در “مزایا و معایب دستگیره پلاک یا یک تکه

  1. صابری گفت:

    سلام و وقت بخیر. اگر خرید به صورت عمده از محصولات شما باشه. به شکل اقساط در چند مرحله میشه پرداخت کرد؟؟

    1. mirzaei گفت:

      سلام. برای کسب اطلاعات کامل در این زمینه با شماره 09056039292 تماس بگیرید.

  2. هادی گفت:

    سلام. به نظر شما دستگیره درب یک تکه بهتره برای خرید یا دو تکه؟

    1. mirzaei گفت:

      سلام. یک یا دو تکه بودن دستگیره بستگی به نیاز شما داره و بعد سلیقه شما. اگر توی ساخت هر کدوم از متریال باکیفیت استفاده بشه استفاده از هر دو دستگیره توصیه میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *