بلاگ

آموزش مرحله به مرحله نصب دستگیره درب ضد سرقت

نصب دستگیره درب ضد سرقت با دقت و کیفیت بالا، از مهم‌ترین مواردی است که خریداران باید به آن توجه داشته باشند. به دلیل اینکه امروزه انواع درب ضد سرقت نقش مهمی در حفظ جان و مال افراد دارد در نتیجه باید دستگیره آن نیز به طور استاندارد و با دقت زیاد نصب شود تا سارقان و افراد متفرقه نتوانند به داخل ساختمان نفوذ کنند. اگر حفظ امنیت خانه برای شما اهمیت دارد بهتر است مرغوب‌ترین و مستحکم‌ترین نوع دستگیره درب ضد سرقت را خریداری کرده و از افراد باتجربه و متخصص‌ در این زمینه بخواهید برای نصب آن اقدام کنند.

چرا دستگیره‌های درب ضد سرقت به تعمیر یا تعویض احتیاج پیدا می‌کنند؟

همانند هر قطعه یا وسیله دیگر، دستگیره درب‌های ضد سرقت نیز دچار فرسودگی و خرابی می‌شوند، مخصوصاً اگر نوع دستگیره‌ها از کارتی یا لمسی باشد. در این مواقع برای عملکرد و کارکرد مجدد دستگیره و قفل درب، نیاز است تا شما اقدام به تعمیر یا تعویض آنها کنید. توجه داشته باشید اگر پس از نصب دستگیره درب ضد سرقت و استفاده از آن متوجه شدید این قسمت از درب آسیب دیده یا کارایی گذشته را ندارد، بهتر است هرچه سریع‌تر آن را تعمیر یا تعویض کنید که عدم اهمیت به این موضوع می‌تواند امنیت درب‌های ضد سرقت را به خطر بیندازد.

تعمیر دستگیره درب ضد سرقت 

تعمیر دستگیره درب ضد سرقت

پس از نصب دستگیره درب ضد سرقت به دلایل مختلف ممکن است این قطعه دچار مشکل شود. گاهی مواقع اگر شما زود اقدام کنید نیاز به تعویض آنها و صرف هزینه‌های گزاف نیست و می‌توانید به راحتی با کمک افراد متخصص در این زمینه آنها را تعمیر کنید. در واقع امروزه شاهد ایجاد مشکلاتی مانند سفت شدن دستگیره و اهرم، ایجاد صدای جیر جیر دستگیره و عدم کارکرد صحیح دستگیره‌های هوشمند هستیم که می‌توان آنها را در کمترین زمان و بدون نگرانی تعمیر کرد.

مراحل و نحوه تعویض دستگیره درب‌های ضد سرقت

برای تعویض دستگیره درب ضد سرقت شما باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. در ابتدا با کمک یک پیچ گوشتی، پیچ‌های دستگیره را باز کنید.
  2. پس از باز کردن پیچ‌ها از دستگیره، آن را از درب جدا کنید.
  3. هنگام باز کردن دستگیره درب ورودی ساختمان ممکن است متوجه شوید روی آن پیچی وجود ندارد که این به معنی پرسی بودن درب است و در این مواقع شما باید از تجهیزات و وسایل مخصوص و مناسب برای جدا کردن دستگیر استفاده کنید.
  4. بعد از اینکه اقدام به خارج کردن دستگیره داخلی و خارجی کردید باید قفل‌ها را نیز باز کنید؛ می‌توانید با کمک پیچ گوشتی اقدام به باز کردن و در نهایت خارج کردن قفل‌ها کنید.
  5. بعد از اینکه پیچ‌های دستگیره متحرک درب ضد سرقت را باز کردید به آسانی می‌توانید مغزی را خارج کنید. 
  6. پس از این مرحله باید اقدام به نصب یک دستگیره سالم به جای قبلی کرده یا در صورتی که دستگیره قبلی را برای تعمیر برده‌اید باید آن را به طور مجدد نصب کنید.
  7. برای این کار نیاز است تا صفحه قفل جدید را داخل سوراخ‌ها تعبیه کنید و پیچ‌هایی که روی آن است را روی بدنه درب با کمک پیچ گوشتی محکم کنید.
  8. صفحه قفل دارای یک طرفه مورب و یک طرف صاف است؛ نحوه صحیح جایگزاری قفل به این صورت است که پس از نصب، قسمت صاف قفل باید به طرف داخل اتاق باشد.
  9. توجه داشته باشید صفحه قفل باید به طور محکم روی درب، قفل شود و پیچ‌های آن باید محکم داخل سوراخ‌ها قرار بگیرند.
  10. هنگام نصب میله‌های مخصوص دستگیره باید آن‌ها در جای مناسب خود قرار بگیرند؛ معمولا دستگیره‌های خارجی دارای سه میله هستند که یکی از آنها به صورت مربع و دو میله دیگر گرد هستند و میله مربع باید در وسط قرار بگیرد. 
  11. در مراحل بعدی باید صفحات جلویی داخل درب را نصب نمایید این صفحات معمولاً به دستگیر چسبیده هستند و باید با کمک پیچ سفت شوند.

12‌. در صورتی که دستگیره خریداری شده صفحه جلویی ندارد شما باید میله‌های دستگیره را از طرفین خارج کنید و سپس سوراخ‌های موجود روی دستگیره داخلی را با میله‌های دستگیره خارجی تراز کنید.

  1. پس از هماهنگ و ترازو شدن سوراخ میله‌های خارجی با دستگیره داخلی، آن را فشار دهید و سپس پیچ‌های آن را محکم کنید.

شل شدن دستگیره درب ضد سرقت 

شل شدن دستگیره درب ضد سرقت

گاهی مواقع پس از نصب دستگیره درب ضد سرقت شاهد شل یا لق شدن آن می‌باشیم که در این مواقع باید اقدام به سفت کردن پیچ‌های داخلی و پیچ‌های مغزی کرد. در صورتی که با سفت کردن، مشکل شل شدن دستگیره رفع نشده باید دسته درب را به طور کامل باز کنید و قطعاتی که آسیب دیده‌اند را تعویض نمایید. در صورتی که دستگیره درب ورودی ساختمان مجهز به آرام بند باشد می‌توان تا حد زیادی از آسیب به دستگیره و درب جلوگیری کرد. برای پیشگیری از کاهش ایمنی درب‌های ضد سرقت در صورتی که متوجه شل شدن دستگیره شدید باید هرچه سریع‌تر آن را برطرف کنید.

هزینه نصب دستگیره درب ضد سرقت 

هزینه نصب دستگیره درب ضد سرقت به مواردی مانند نوع دستگیره، تعداد، جنس بدنه و نوع اتصال بستگی دارد. برای مثال هزینه نصب دستگیره ثابت درب ضد سرقت با نوع متحرک آن متفاوت است. علاوه بر این هرچقدر تعداد دستگیره‌ها بیشتر باشد شما باید هزینه بالاتری نیز برای آن پرداخت کنید پس نمی‌توانیم قیمت ثابتی برای نصب این لوازم تعیین کنیم.

سخن پایانی

در نظر داشته باشید نصب دستگیره درب ضد سرقت باید با دقت بالا انجام شود. هنگامی که متوجه به وجود آمدن مشکل در دستگیره این درب‌ها شدید باید از یک فرد متخصص در این حوزه بخواهید برای بررسی بیشتر و تعمیر یا تعویض دستگیره اقدام کند تا مشکلی برای امنیت ساختمان ایجاد نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *