بلاگ

نحوه نصب دستگیره دو تکه (رزت)

یکی از بروزترین و پرفروش‌ترین مدل‌های دستگیره درب، دستگیره رزت (دو تکه) است. با خلاف دستگیره درب پلاک که به‌عنوان متداول‌ترین گروه از دستگیره‌های درب شناخته می‌شوند و ساختار یکپارچه‌ای دارند، این گروه از دستگیره‌ها از دو قسمت مجزا تشکیل شده‌اند. نصب دستگیره دو تکه (رزت) نسبت به دستگیره‌های یک تکه پیچیده‌تر است. برای آشنایی کامل با نصب دستگیره رزت با ما همراه باشید. 

نصب دستگیره دو تکه یا رزت

قبل از هر اقدامی در فرآیند نصب دستگیره درب رزت، اهمیت محل نصب را در نظر بگیرید. ارتفاع مناسب برای نصب دستگیره دو تکه معمولاً بین 100 تا 120 سانتیمتر از سطح زمین است. با استفاده از نوار چسب، محل نصب دقیق را علامت‌گذاری کنید تا از هر دو طرف درب در یک سطح قرار گیرند.

قفل زبانه مخصوص دستگیره‌های دو تکه باید در حالت کاربری سوئیچی باشد. ابتدا سایز مقطع قفل زبانه را بر اساس نوع جنس درب انتخاب کنید و در وسط آکس روی درب اندازه بزنید. سپس در محل چهارسوی دستگیره (شافت) سوراخی به قطر 20 میلیمتر برای عبور آن ایجاد کنید.

پس از انجام مراحل فوق، سیلندر را به گونه‌ای سوراخ کنید که به طور کامل درآید (تا حدود 30 میلیمتر) و محور چهار پهلو را به شیار بیضی شکل در قفل عبور دهید. سپس قسمت پیشانی درب را تراشید تا قفل زبانه درب به‌راحتی جا بیفتد.

در مرحله بعدی، قاب زیر رزت را از همه جهات برای نصب پیچ‌های رزت سوراخ کنید و پیچ‌ها را در چهار سمت شاسی محکم کنید تا دستگیره به‌صورت مستقر در جای خود قرار گیرد. در پایان، دستگیره و رزت را از روی چهار پهلو عبور داده و روی پایه فلزی قرار دهید. سپس پیچ تعبیه شده در زیر بدنه رزت را با آچار آلن محکم کنید. آموزش نصب دستگیره دو تکه را می‌توانید از افراد متخصص و یا از فیلم‌های آموزشی آنلاین فرا بگیرید.

نکات مهم در نصب دستگیره دو تکه روی درب

نکات مهم در نصب دستگیره دو تکه یا رزت روی درب

نخستین نکته کلیدی در طریقه نصب دستگیره دو تکه بر روی درب چوبی، مشخص کردن این است که آیا درب جدید است یا نه. اگر درب جدید باشد، کار تا حد زیادی راحت‌تر است؛ ابتدا با علامت‌گذاری و پس از آن، طبق مراحل مورد نیاز عمل می‌کنیم که در بالا توضیح داده شده است.

یک نکته مهم دیگر در نحوه نصب دستگیره دو تکه نوع دستگیره درب می‌باشد. دستگیره‌ها به دلیل تفاوت در طراحی و سبک، روش‌های نصب مختلفی دارند، اما اشتراک آن‌ها در این است که باید میل چهارسو را در محل مورد نظر قرار داده و سپس دستگیره را روی آن نصب کرد. سپس، با توجه به نوع دستگیره، پیچ‌ها را در محل مناسب نصب کرد که بر اساس طراحی دستگیره، ممکن است متفاوت باشد.

یک نکته دیگر حائز اهمیت، قدمت درب است. اگر درب جدید نباشد یا از قبل دستگیره‌ای نصب شده باشد، ابتدا باید دستگیره را باز کنید و دستگیره جدید را نصب کنید. همچنین باید در نظر داشته باشید که اگر جای دستگیره قبلی روی درب باقی مانده باشد یا تفاوت رنگی ایجاد شده باشد، ابتدا جای آن را ترمیم کرده و یا دستگیره‌ای انتخاب کنید که جای دستگیره قبلی را پر کند. اگر اطلاعاتی در این زمینه ندارید توصیه می‌شود ابتدا آموزش نصب دستگیره دو تکه (رزت) را به صورت آنلاین یا حضوری ببینید. لازم است قبل از پایان مقاله شما را با مزایای استفاده از دستگیره رزت یا دو تکه آشنا کنیم.

مزایای استفاده از دستگیره درب رزت

دستگیره‌های درب رزت با طراحی‌های منحصر به فرد و زیبایی خاص، جذابیت خود را به نمایش می‌گذارند. این اشکال ظرافتی دارند که باعث شده طرفداران را به سمت خود جلب کند. آنانی که به زیبایی دکوراسیون خود اهمیت می‌دهند، معمولاً به دنبال دستگیره‌های روزت لوکس یا دو تکه می‌روند.

  • کاربردهای دستگیره درب رزت

یکی از ویژگی‌های برجسته دستگیره‌های رزت، تنوع کاربردهای آنهاست. این دستگیره‌ها در اتاق خواب‌ها، درب ورودی و درب سرویس بهداشتی نصب می‌شوند و تمامی این مواقع با کارایی بالا همراه هستند.

  • نوآوری در دستگیره درب رزت

دستگیره درب رزت به عنوان یک نوآوری مدرن شناخته می‌شود و از تکنولوژی‌های روز دنیا برخوردار است. جدید بودن این دستگیره، آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای نصب بر روی درب‌های ضدسرقت تبدیل کرده است.

  • استفاده در محیط‌های محدود

دستگیره‌های رزت سوئیچی به عنوان راه‌حلی مناسب برای مکان‌های دارای محدودیت ورود مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگیره‌ها مثلاً در درب‌های سرویس بهداشتی با محدودیت ورود، از داخل قفل می‌شوند و جلوی بازکردن از بیرون را می‌گیرند.

  • تنوع در مدل و جنس دستگیره درب رزت

دستگیره‌های درب رزت با تنوع زیاد در مدل و جنس، به رنگ‌های استیل مات، کروم، طلایی، زیتونی، سیلور و… دست پیدا کرده و با دکوراسیون‌های داخلی مدرن به‌راحتی هماهنگ می‌شوند.

کلام پایانی

نصب دستگیره دو تکه (رزت) به عنوان یک گزینه محبوب و عملی برای افرادی است که به دنبال ترکیب زیبایی و کاربری هستند. نحوه نصب دستگیره درب رزت بسیار آسان است. اگر حتی هیچ سررشته ای در نصب دستگیره ندارید می‌توانید با دیدن آموزش نصب دستگیره رزت آن را به راحتی نصب کنید. طراحی منحصر به فرد این دستگیره‌ها، نه تنها جلب توجه افراد به خود می‌کند، بلکه با توجه به تنوع در مدل‌ها و جنس‌ها، می‌تواند با انواع دکوراسیون‌ها سازگاری داشته باشد. همچنین، کاربردهای متنوع آنها این امکان را می‌دهد که در اتاق‌ها، درب ورودی، و حتی در مکان‌های دارای محدودیت ورود نصب شوند.

همچنین اگر به دنبال خرید این نوع دستگیره‌ها مخصوصا به صورت عمده هستید می‌توانید از فروشگاه سپهر استیل دیدن کنید و با توجه به نوع نیاز خود دستگیره مد نظر را خریداری کنید. تمامی محصولات سپهر استیل در بهترین کیفیت و قیمتی مناسب تولید و عرضه می‌شوند.

1 دیدگاه در “نحوه نصب دستگیره دو تکه (رزت)

  1. ناصری گفت:

    سلام. اگر ویدئو هم اضافه کنید بهتر برای ادم جا میفته یا حداقل عکس مرحله به مرحله نصب رو بزارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *