بلاگ

تنوع رنگ دستگیره درب اتاق | آشنایی کامل

تنوع رنگ دستگیره درب اتاق

دستگیره درب یکی از بخش‌های مهم هر دری به حساب می‌آید زیرا افراد حاضر در آن مکان در طول شبانه روز به طور مداوم با آن در تماس هستند. این اقلام در نمای داخلی بخش‌های مختلف یک ساختمان تاثیر زیادی دارند. دستگیره‌ی داخلی می‌تواند در دکوراسیون و نمای خانه، ساختمان و دفتر شما تاثیر‌گذار باشد.

زیبایی و خاص بودن یک درب علاوه بر یکرنگی و سادگی آن به دستگیره‌ی نصب شده نیز بستگی دارد. این نکته را در نظر بگیرید که ما فارغ از متریال ساختاری این محصول رنگ و مدل آن را در نظر گرفته‌ایم. مهم‌ترین رنگ‌های موجود در اکثر این محصولات مشکی، زیتونی، کروم، طلایی، برنز، صدفی، نیکل خش دار و مات است. جدا از این رنگ‌بندی نوع استایل آن که با نام دستگیره‌ی درب بیمارستانی در میان عموم شناخته شده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

امروزه دستگیره درب سیاه رنگ طرفداران زیادی پیدا کرده است. به همین دلیل است که عمده تولید کنندگان آن را در طرح‌ها و مدل‌های متنوع ، طبق سلیقه و میل مشتری، تهیه و عرضه می‌کنند. البته نوع سیاه رنگ این کالا مزایا و معایبی نیز به همراه دارد. مثلا آنها روی درب‌های چوبی بسیار زیبا به نظر می‌رسند و رد اثر انگشت کمتر در آنها به چشم می‌خورد. اما در صورت عدم رسیدگی به بهداشت مکان ممکن است اثر گرد و غبار بر روی آن دیده شود.

 

رنگ و روکش مناسب دستگیره برای درب‌های مختلف

در گذشته امکان رنگ آمیزی دستگیره درب اتاق به هر شکل و شمایلی وجود نداشت. اما با گذر زمان و افزایش تکنولوژی امروزه انواع دستگیره درب اتاق با رنگ‌بندی های مختلف قابل خریداری است. اقلامی که بر روی درب اتاق‌ها تعبیه می‌شوند کمتر در معرض رطوبت هستند. به همین خاطر است که کاتالوگ رنگ آمیزی آنها متنوع‌تر است.

برای سبک‌های کلاسیک معمولا از روکش‌ها و رنگ‌های باکیفیت تری نسبت به گذشته مانند رزگلد، نقره‌ای، طلایی، مشکی و سفید استفاده می‌شود. طرح‌های ساده و مینیمال را می‌توان در رنگ‌های دیگری مثل قرمز، آبی و سبز در بازار یافت. البته دستگیره رنگ چوب نیز محصول جدیدی است که امروزه مورد توجه قرار گرفته است.

 

انواع دستگیره درب و رنگ‌بندی آنها

به طور کلی دو مدل دستگیره پلاک و رزت موجود است. به دستگیره‌هایی که محل قرار گرفتن دست و جای قفل به هم متصل است پلاک، و مدلی که جای کلید و دست جداست رزت می‌گویند. البته نوع پلاک این محصول، خود از نظر سبک طراحی به دو دسته ‌کلاسیک و مدرن تقسیم می‌شود که هر‌کدام دارای مدل‌ها و طرح‌های خاص و متفاوتی هستند. لازم به ذکر است که در دستگیره‌ی پلاک‌ جای نصب قفل بر روی بدنه آن مشاهده می‌شود.

از آنجایی که این اقلام دارای ابعاد و شکل ظاهری مناسبی هستند می‌توان از آنها در تکمیل انواع درب اتاق، ساختمان، ادارات و غیره استفاده کرد. البته توجه به مشخصات ظاهری یک کالا برای خرید آن کافی نیست. شما باید به متریال ساختاری، نوع طراحی و عمر مفید آن نیز توجه کنید. مجموعه سپهر استیل تولید کننده بهترین و با‌کیفیت ترین محصولات در بین تولیدکنندگان یراق آلات است. این شرکت با کمک بروزترین دستگاه‌ها، این واحد تجاری می‌تواند دستگیره‌هایی با کارایی و کیفیت بالا تولید کند. سپهر استیل محصولات تحت پوشش خود را با بهترین قیمت‌ها عرضه می‌کند.

 

تنوع رنگ دستگیره درب اتاق

 

 

چه رنگ‌هایی برای انواع دستگیره درب مناسب است؟

در انتخاب رنگ برای دستگیره درب باید به تضاد و هماهنگی آن با طیف رنگی درب توجه کرد. منظور از تضاد این است که رنگ مورد‌نظر باید در طیف مخالف رنگ درب باشد. استفاده از این چنین ترفندی باعث می‌شود که دستگیره برجسته‌تر دیده شود و جلوه‌ی بیشتری از خود نشان دهد.

البته این یک نکته سلیقه‌ای است و می‌توان بر خلاف آن عمل کرد.

در کل رنگ‌های هماهنگ تضاد آنچنانی را با درب ایجاد نمی‌کنند. در طیف سرد، گرم، خنثی و ملایم قرار دارند. این رنگ‌ها ظاهری لوکس و مدرن را به درب می‌دهند. برای داشتن یک دستگیره درب اسپورت باید کالاهایی را انتخاب کنید که برخی ویژگی‌ها را در خود داشته باشد. داشتن ظاهر مجلل و مات بودن رنگ آن از جمله این ویژگی‌ها است. فراموش نکنید که سبک ساخت دستگیره باید با طراحی درب، یراق آلات آن و فضای داخلی خانه مطابقت داشته باشد.

 

جنس دستگیره‌ درب اتاق

منظور از جنس دستگیره، همان متریالی است که در ساخت قطعه از آن استفاده شده است. در گذشته همه‌ی دستگیره‌ها از جنس زاماک بود. اما امروزه ترکیبات جدیدی برای ساخت آنها به کار گرفته می‌شود که هر‌کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. بسیاری از آنها از شیشه، چوب و سرامیک تولید شده‌اند که اکثریت دارای جنبه تزئینی هستند. در ادامه برخی از معروف‌ترین متریال‌هایی که در تولید دستگیره درب اتاق دخیل هستند را ذکر می‌کنیم.

  • زاماک: نوعی آلیاژ بر پایه روی است که در قطعات تحت فشار استفاده می‌شود. از ماده از مقاومت بالایی برخوردار و برای همه مناطق با رطوبت بالا مناسب است‌. این نوع متریال بسیار به صرفه و ارزان است. هیچ عنصری در هوا پخش نمی‌کند و تاثیر بسیار کمی بر محیط دارد. 
  • آلومینیوم: دومین ماده اولیه محبوب بازار است که معمولا استقامت و درخشندگی کمتری دارد زیرا به خوبی نمی‌توان روی آن آبکاری انجام داد و خوردگی آن بیشتر از زاماک است.
  • آهنی: در ترکیب بعضی دستگیره‌های زاماک آهن نیز به‌کار گرفته می‌شود این کار باعث کاهش قیمت کالا خواهد شد. بهتر است از این نوع دستگیره در سرویس‌های بهداشتی استفاده نشود زیرا در اثر رطوبت، عمر مفید آن کاهش می‌یابد و دچار زنگ زدگی می‌شود.
  • استیل: استیل بهترین انتخاب برای مناطق شرجی است. زیرا در مقابل زنگ زدگی بسیار مقاوم است اما قیمت بسیار بالایی دارد.
  • برنجی: یکی از ترکیبات عالی برای ساخت دستگیره درب برنج است که از ظاهری شیک و کیفیت بالا برخوردار است. ولی به علت هزینه بالا، اقتصادی و به صرفه نیست. 
  • برنز: ضد باکتری است و طبق تحقیقات برنز می‌تواند 99 درصد باکتری‌های موجود بر سطح خود را از بین ببرد. این فلز بیشتر برای محصولات تزئینی کاربرد دارد.

 

چه رنگ‌هایی برای انواع دستگیره درب مناسب است؟

در انتخاب رنگ برای دستگیره درب باید به تضاد و هماهنگی آن با طیف رنگی درب توجه کرد. منظور از تضاد این است که رنگ مورد‌نظر باید در طیف مخالف رنگ درب باشد. استفاده از این چنین ترفندی باعث می‌شود که دستگیره برجسته‌تر دیده شود و جلوه‌ی بیشتری از خود نشان دهد.

البته این یک نکته سلیقه‌ای است و می‌توان بر خلاف آن عمل کرد.

در کل رنگ‌های هماهنگ تضاد آنچنانی را با درب ایجاد نمی‌کنند. در طیف سرد، گرم، خنثی و ملایم قرار دارند. این رنگ‌ها ظاهری لوکس و مدرن را به درب می‌دهند. برای داشتن یک دستگیره درب اسپورت باید کالاهایی را انتخاب کنید که برخی ویژگی‌ها را در خود داشته باشد. داشتن ظاهر مجلل و مات بودن رنگ آن از جمله این ویژگی‌ها است. فراموش نکنید که سبک ساخت دستگیره باید با طراحی در، یراق آلات آن و فضای داخلی خانه مطابقت داشته باشد.

 

 

 

نکات مهم در هنگام خرید دستگیره درب اتاق

انتخاب دستگیره درب معمولا بر اساس چند معیار کلی مانند قیمت، دسترسی، ظاهر، عملکرد و کاربرد آن انجام می‌شود. عمده افراد به کاربرد آن کمتر توجه می‌کنند و دیگر موارد را اولویت قرار می‌دهند. علاوه بر پارامتر‌های ذکر شده، در هنگام خرید باید به نکات دیگری از جمله ابعاد، تناسب با درب، طراحی، شکل ظاهری مهم‌تر از همه جنس و کیفیت آن توجه کنید. در ادامه سایر نکات این حوزه را درج می‌کنیم.

  • طراحی مدرن و سنتی: طراحی دستگیره باید میانه‌ای از مدرن و سنتی باشد تا با معماری ایرانی سازگار شود.
  • کیفیت بالا مواد اولیه: استفاده از مواد مرغوب و عالی مانند استیل ضد زنگ، برنز و مواد پلاستیکی مهندسی شده دارای اهمیت بالایی است.
  • تنوع : تنوع ساختاری یک محصول باید به گونه‌ای انتخاب شود که بتواند پاسخگوی هر طیف سلیقه‌ای باشد.
  • مقاومت: محصولات باید در برابر عوامل محیطی، رطوبت و تغییرات دما مقاوم باشند.
  • فناوری پیشرفته: بهتر است محصولاتی را برای خرید انتخاب کنید که با فناوری بروزی تولید شده باشند.
  • راحتی استفاده و نصب: باید به آسانی نصب شوند و به راحتی قایل استفاده باشند
  • خدمات پس از فروش: محصولی مورد اطمینان است که خدماتی مانند گارانتی، نصب، تعویض و تعمیر را در خود داشته باشد.
  • رعایت استانداردهای بین المللی: داشتن تاییدیه‌های لازم و رعایت استانداردهای کیفیتی برای هر کالایی ضروری است.

 

کلام آخر 

دستگیره‌های درب، یکی از پرکاربردترین محصولاتی هستند که در تکمیل دکوراسیون یک اتاق، خانه یا اداره حضور دارند. آنها در دو‌نوع پلاک و رزت ساخته می‌شوند. هنگام انتخاب باید همه ی جوانب آن از جمله رنگ، کیفیت، سایز، جنس و غیره توجه کرد چرا که ممکن است برخی محصولات برای محیط هایی که رطوبت دارند مثل سرویس بهداشتی، مناسب نباشند در نتیجه مفید آنها کاهش می‌یابد و دچار زنگ زدگی می‌شوند. طراحی خارق‌العاده و آبکاری همه محصولات از‌ جمله ویژگی‌های مهم دستگیره‌های شرکت سپهر استیل است. به دلیل تنوع فراوان در این مجموعه می‌توانید به راحتی گزینه مورد نظر خود را پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *