بلاگ

آموزش کامل نصب دستگیره پلاک

نصب دستگیره پلاک، برای درب‌های جدید نسبت به درب‌های قدیمی کمی تفاوت دارد. دستگیره پلاک‌ یکی از اجزای مهم و جدانشدنی از درب‌ها است. دستگیره‌ها پیچیده و نیاز به تخصص خاص دارند؛ اما، در منزل می‌توانید این تخصص را یاد بگیرید و دستگیره را تعویض یا درست کنید. دستگیره پلاک برای تسهیل عمل باز و بسته کردن درب‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر احساس کردید، دستگیره نیاز به تعمیر دارد، می‌توانید در منزل به راحتی این کار را انجام دهید. در این مقاله به شما آموزش کامل نصب دستگیره پلاک را می‌دهیم. 

نصب دستگیره درب پلاک، کار بسیار ساده اما مهمی است. دلایل زیادی باعث خرابی و آسیب به دستگیره‌ها می‌شود. یکی از آسیب‌هایی که شما را از تعمیر درمانده می‌کند، شکستگی دستگیره است. اگر دستگیره‌ای بشکند دیگر قادر به اصلاح آن نیستید. این دستگیره‌ها را باید فقط تعویض کنید. درست کردن و نصب دستگیره پلاک، از عهده هر شخصی بر می‌آید، تنها کمی مهارت نیاز دارید. قبل از تعمیر دستگیره ابتدا باید به طور دقیق مشکل را بررسی کنید؛ سپس، برای اصلاح دستگیره دست به کار شوید. دلایل عمده خرابی دستگیره پلاک عبارتند از:

  • شل بودن یا لق شدن پیچ‌های درون دستگیره پلاک: محکم کوبیدن درب، آویزان شدن، بستن با قدرت باعث شل شدن پیچ‌های درونی دستگیره می‌شود.
  • زنگ زدگی اجزای دستگیره: اکثر دستگیره‌هایی که در محیط مرطوب قرار دارند مانند سرویس بهداشتی، دچار زنگ زدگی می‌شوند.
  • شکستگی یا آسیب دیدگی دستگیره: صداهای لقی از داخل دستگیره نشان‌دهنده آسیب دیدگی و شکستگی دستگیره است که شاید با لق شدن اجزا اشتباه بگیرید.
  • استفاده از قطعات بی‌کیفیت و غیر استاندارد: اگر از قطعات بی‌کیفیت استفاده شود، عمر دستگیره کاهش می‌یابد. این امر سبب تعویض قطعات و اصلاح دستگیره می‌شود.
  • استفاده مکرر و طولانی: استفاده طولانی مدت از دستگیره باعث سایش قطعات و آسیب به بافت دستگیره خواهد شد. در این مورد می‌توانید با تعویض دستگیره از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. برای خرید دستگیره پلاک از سپهر استیل کمک بگیرید. 

نحوه نصب دستگیره پلاک

نصب دستگیره پلاک

نصب دستگیره پلاک، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد؛ اما کار آسان و راحتی است. با کمی ابتکار  دستگیره پلاک را نصب می‌کنید. دستگیره پلاک یکی از انواع دستگیره‌های درب به شمار می‌رود. این دستگیره علاوه بر باز و بسته کردن درب، وظیفه قفل درب را نیز بر عهده دارد. در ادامه مراحل و نحوه نصب دستگیره پلاک را بررسی می‌کنیم:

  1. پس از باز کردن کارتن دستگیره، همه اجزا را بیرون آورید و دفترچه راهنما را مطالعه بفرمایید. هر نوع دستگیره مراحل نصب متفاوتی دارد؛ اما مراحل پایه و اصلی نصب دستگیره به این ترتیب است.
  2. دستگیره‌های رزت دار باید پلاک رزت و دستگیره به طور جداگانه در جای خودش قرار بگیرد و عملیات نصب انجام شود. در صورت استفاده از دستگیره‌های پوششی مراحل زیر را ادامه دهید. میل چهارسو را داخل درب جایگذاری کنید. میل چارسو باید زاویه نود درجه نسبت به درب داشته باشد و به صورت افقی داخل درب قرار گیرد.
  3. سپس قاب دستگیره را با کمک میل چارسو نصب و نگه دارید. با کمک یک خودکار یا مداد از نقاط جای پیچ بر روی درب علامت بگذارید.
  4. حالا دستگیره‌ها را از درب جدا کرده و با استفاده از دریل نقاط مشخص شده را سوراخ کنید. این کار برای نصب پیچ و محکم کردن دستگیره‌ها انجام می‌شود.
  5. دستگیره‌ها را مجدد نصب کرده و با کمک پیچ، آن‌ها را در جای خود محکم کنید. 

کلام پایانی

نصب دستگیره پلاک، مراحل ساده‌ای دارد. در این مقاله سعی کردیم در مورد اصلاح، تعویض و نصب دستگیره‌های پلاک صحبت کنیم. قبل از انتخاب و نصب دستگیره، به نو یا قدیمی بودن درب توجه ویژه‌ای داشته باشید. تعویض دستگیره پلاک در مواقع شکستگی و آسیب دیدگی جدی دستگیره انجام می‌شود.

همانطور که می‌دانید، درب‌های جدید، جای پیچ و سوراخ ندارند. این درب‌ها به طور خام برای شما جایگذاری شده‌اند. پس باید مراحل بالا را به ترتیب انجام  دهید. اگر از درب‌های قدیمی استفاده می‌کنید. ابتدا باید دستگیره قدیمی از درب جدا شود و اطراف جای دستگیره را تمیز کنید.

اینگونه در صورت نصب دستگیره جدید با اندازه کوچکتر، آثاری از دستگیره قدیمی وجود ندارد؛ سپس، دستگیره پلاک جدید را با استفاده از دفترچه راهنما بر روی درب نصب کنید. برای درب‌های قدیمی نیازی به سوراخ کردن جای پیچ ندارید و از قبل این سوراخ‌ها تعبیه شده‌اند. سپهر استیل، یکی از بهترین‌های تولید دستگیره پلاک است. این مجموعه تلاش می‌کند، دستگیره‌های باکیفیت و مرغوبی را برای شما بسازد تا سالیان طولانی از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *